reklama

Vysoko odborné smetie

Vymenili vám niekedy olej zadarmo a dali zadarmo rožky? Štát chce pritom od odborníkov ich prácu a služby zadarmo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Došiel mi obežníkový e-mail: "Vážená pani, vážený pán,

Kultúrna a edukačná grantová agentúra Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR (ďalej len „KEGA“) hodnotí a vyberá projekty aplikovaného výskumu v oblasti školstva, pedagogiky, tvorivého a interpretačného umenia z pracovísk vysokých škôl v pôsobnosti rezortu školstva a úspešným projektom potom navrhuje poskytnúť finančnú dotáciu.

V mene KEGA si Vás dovoľujem požiadať o posúdenie žiadosti o dotáciu na nový projekt KEGA. Chápte, prosím, našu žiadosť ako prejav dôvery vo Vašu vysokú odbornosť a zodpovednosť. Vypracovanie posudku je dobrovoľné, nie je honorované..." atď.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som nesmierne rád, že si štát všimol, že som odborník a preto mi posiela anonymný obežník. A teraz som sa zamyslel, za čo všetko chce môj milý štát odo mňa peniaze. A ako ich utráca.

Predstavil som si, ako prídem do obchodu a vysvetlím predavačke, že som odborník a má mi dať rožky zadarmo. Alebo že mi služby má poskytnúť zadarmo právnik. Hoci aj na štátnom úrade, keď chcete posúdiť kvalitu vody, od vás chcú peniaze.

Expertná posudzovateľská činnosť pri podobných projektoch je práca, ktorú tvorí spracovanie textu čítaním, premýšľaním a napísaním nového textu posudku. Ak to má človek urobiť poctivo, je to práca, ktorá trvá niekoľko pracovných hodín. Prečo štát, ktorý bez hanby vypláca milióny na právne služby právnikom, nechce ich služby zadarmo, ale od akademikov ich zadarmo chce a vyžaduje?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To sme fakt, pani ministerka Lubyová, také vysoko odborné a zodpovedné smetie?

Martin Kasarda

Martin Kasarda

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som expert na kultúru a médiá, zakladateľ nášho najúspešnejšieho kultúrneho mesačníka Magazín o knihách, vysokoškolský pedagóg na Fakulte masmédií PEVŠ a autor viacerých kníh. Som presvedčený o tom, že len kultúrna spoločnosť môže byť slobodná a tolerantná. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu